БАКБ предлага подкрепа на своите клиенти, засегнати от кризата с COVID-19

Уважаеми клиенти,

Българо-американска кредитна банка се присъедини към реда за отсрочване и уреждане на изискуеми задължения към банки и дъщерните им дружества, във връзка с въведеното на 13.03.2020 г. от Народното събрание извънредно положение, произтичащо от пандемията от коронавирус. Документът  представлява частен мораториум по смисъла на Насоките на Европейския банков орган (ЕБО) относно законодателните и частните мораториуми върху плащания по кредити във връзка с COVID-19.

Утвърденият мораториум осигурява възможност за промени в графика за изплащане на главницата и/или лихвите по задълженията, без да се променят ключови параметри по кредитния договор, като например вече договорените лихви по него. Всички задължения могат да бъдат разсрочени за срок до 6 месеца, но не по-късно от 31 декември 2020 г.

За кого се отнася?

Клиентите на банката, които имат кредит и вече имат или очакват затруднения при обслужването му заради кризата с COVID-19 и извънредните мерки, могат да поискат отлагане на погасяването муили т.нар. „гратисен период“. Няма значение какво е кредитното задължение: потребителски или ипотечен кредит, фирмен заем, кредитна карта, овърдрафт и др. Единственото условие е, разсрочваните задължения  да са били редовно обслужвани или с просрочие, но не повече от 90 дни, считано  към 1 март 2020 г.

Как да кандидатствате?

Кандидатстването за отсрочване не изисква посещение в офис на БАКБ. То може да бъде направено изцяло онлайн, чрез изпращане на искане, съдържащо Вашите данни: три имена, ЕГН, телефон за връзка и кратко описание на e-mail: Covid19@bacb.bg или попълнете контактната форма тук. Можете да се свържете с Вашия обслужващ банкер на телефона в обслужващия Ви офис. Договарянето може да се извършва и през услугата  „Видео чат“ на корпоративния сайт на банката www.bacb.bg, както и чрез телефона на Call Center-a *4488. Всеки случай ще се разглежда индивидуално и ще се предлага конкретно решение по взаимно съгласие.

Какви са сроковете?

Заявлението за отсрочване на текущите задължения трябва да бъде подадено най-късно до 22.06.2020 г.

Гратисният период е с максимален срок до 6 месеца, който изтича най-късно до 31.12.2020. През това време всеки клиент ще има възможност да се откаже от предоставения гратисен период по-рано от предвиденото и да поиска изготвяне на нов погасителен план. 

Какви са възможностите за договаряне?

Договарянето ще става според предвидените три стандартизирани механизма:

  • Механизъм № 1 – отсрочване на главница и лихва за до 6 месеца;
  • Механизъм № 2 - отсрочване на главница за до 6 месеца;
  • Механизъм № 3, приложим за револвиращи продукти.

БАКБ обяви готовността си да подкрепи хората и бизнеса още на 20.03.2020 г. и заяви, че ще предоставя индивидуални решения за малките и средни предприятия, както и за физическите лица, във връзка с епидемичната ситуация в страната.

“Като социално отговорна банка, чийто приоритети са благосъстоянието на индивидуалните клиенти и устойчивото развитие на малките и средни предприятия в страната, ние от БАКБ се присъединяваме към частния мораториум за плащания по кредити във връзка с COVID-19. Изразяваме пълна готовност да съдействаме на всеки един наш клиент, да обсъдим с него механизмите за облекчаване на плащанията,  като запазим неговия интерес и продължим да предоставяме високо качество на услугите ни“, коментираха от ръководството на БАКБ.

БАКБ предлага и възможността, чрез услугата “Видео чат” да се осъществяват всички консултации на клиенти относно въпроси, свързани с дебитни и кредитни продукти, както и с продажба на имоти, които са собственост на банката.

Дейността на офисите продължава да се осъществява, но с намалено работно време и при стриктно спазване на препоръките за безопасност на Националния оперативен щаб. Считано от 17.03.2020 год. банката е с временно работно време с клиенти: от 9.00 до 12.00 и от 13.00 до 16.00 часа.

Здравето и благополучието на Вас, нашите клиенти, както и на колегите ни е основен приоритет за нас. За да гарантираме, че услугите ни остават достъпни за клиентите без прекъсване, въведохме всички предпазни мерки в нашите офиси и клонове.  Въпреки това Ви призоваваме да си останете вкъщи и да използвате всички дигитални канали за текущите си операции и алтернативните възможности за връзка са екипа на БАКБ.

Още новини