БАКБ предоставя възможност на всяко заинтересовано лице- бизнес партньор, доставчик, външен изпълнител и друга трета страна, както и на всяко физическо лице при изпълнение на трудовите и служебните му задължения или в друг работен контекст, което има информация за нарушение в/от банката, станало му известно при или по повод отношения в работен порядък, извън предоставянето на банкови услуги на клиенти и отношения с клиенти, да подаде сигнал за нарушение или да докладва неетично поведение по реда и при условията на ЗЗЛПСПОИН.
Сигнали по ЗЗЛПСПОИН могат да се подават за нарушения на българското законодателство или на посочените в Закона актове на Европейския съюз в областите по чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, свързани с дейността на Банката.
Сигналите се подават в предвидената от Закона форма - Формуляр за регистриране на сигнал по образец на Комисията за защита на личните данни (cpdp.bg ) до Длъжностното лице по защита на личните данни лично – от понеделник до петък в работно време на БАКБ (на предварително съгласувана дата).
Формулярът за регистриране на сигнал по ЗЗЛПСПОИН може да изтеглите от тук
Данни за контакт с Длъжностното лице по защита на данните (DPO) на БАКБ АД: е-mail: dpo@bacb.bg.
Моля, да имате предвид:
- По анонимни сигнали или сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, не се образува производство;
- Не се разглеждат сигнали, които не попадат в обхвата на ЗЗЛПСПОИН и съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни;
- Сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения, се връщат с указание към сигнализиращото лице за коригиране на твърденията и за отговорността, която носи за набедяване;
- В случай че сигналът не отговаря на изискванията на Закона за подаването му, сигнализиращото лице се уведомява, с цел отстраняване на допуснатите нередовности. Ако същите не бъдат отстранени в 7-дневен срок от уведомлението, сигналът заедно с приложенията към него се връща на сигнализиращото лице.
Обръщаме внимание, че ако сте клиент или трето лице, което желае да подаде жалба, свързана с клиентско обслужване, вкл. да изразите недоволство от конкретен продукт, услуга или от обслужване от страна на Банката, или да възразите срещу действие или пропуск от страна на Банката или неин служител в хода на клиентското ви обслужване, трябва да използвате реда за подаване на жалби, описан по-горе.
Отлики между клиентска Жалба и Сигнал по ЗЗЛПСПОИН (Whistleblowing):
- Предмет на клиентската жалба са отношения между БАКБ и клиент, възникнали по повод сключен договор или ползване на услуга/продукт.
- Предмет на сигнала по ЗЗЛПСПОИН са твърдения за нарушения на българското законодателство или актове на Европейския съюз по чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, станали известни на подаващия сигнала в работен контекст (различен от клиентско обслужване).
- Външен компетентен орган за подаване на жалби е Комисията за защита на потребителите.
- Външен компетентен орган за подаване на сигнали е Комисията за защита на личните данни.