Съвети за сигурност при ползване на онлайн банкиране
БАКБ използва професионални средства за опазване на сигурността на данните. Независимо от това, при работа с онлайн банкирането на БАКБ са много важни и предпазните мерки, предприети от Ваша страна за защита на Вашите компютри и компютърни мрежи. Ние Ви препоръчваме да спазвате следните препоръчителни мерки за сигурност:
- Използвайте само легален софтуер
- Използвайте антивирусен, анти-спайуеър софтуер и защитни стени на компютрите (персонален или корпоративен), от които достъпвате услугата. Следете за тяхното редовно обновяване и регулярно сканиране
- Поддържайте актуални Вашата операционна система и браузър
- Пазете своето потребителско име и парола, никога не ги записвайте на хартия, материален носител, не ги включвайте в електронни съобщения и не ги предоставяйте на други лица
- Използвайте сигурни пароли - съдържащи малки и големи букви (например a-z, A-Z), препинателни знаци и цифри, имащи най-малко осем знака и не са основани на лична информация, фамилни имена и други. Периодично сменяйте паролата си за достъп
- Не оставяйте без надзор компютъра с активна сесия онлайн банкирането на БАКБ
- При достъп до онлайн банкирането на БАКБ проверете сървърния сертификат, както и сигурния знак от Sectigo
- Винаги използвайте бутона „Изход", когато приключите с работа си
- Избягвайте да ползвате онлайн банкирането си от компютри с нерегулиран достъп (компютърни зали, библиотеки или други). Не потвърждавайте и не запаметявайте в браузъра въвежданите потребителското име и парола
- Не оставяйте безконтролно личния си мобилен телефон или устройство за сигурност, за да сте сигурни, че не се използват от друг без Ваше знание
- Проверявайте кога и откъде сте достъпвали профила си. Това може да направите като изберете „Преглед на сесиите“
Важно е да знаете, че:
БАКБ не изпраща по имейл съобщения, свързани с потвърждение на Ваши данни, потребителско име или парола. Банката не изисква чрез имейл или СМС повторна верификация на Вашата самоличност чрез въвеждане на потребителско име, парола, номер на мобилен телефон и други чувствителни данни. БАКБ не изпраща съобщения по имейл, свързани с извършване на планирани профилактики на приложенията за онлайн банкиране или при технически проблеми и ограничен достъп до тези приложения.
При получаването на подобни съмнителни съобщения или ако установите невъзможност за достъп до онлайн банкирането, или правите множествени опити за вход с верни потребителско име и парола и получавате отговор за грешни данни, при едновременно ограничено функциониране на Вашето мобилно устройство, молим веднага да уведомите БАКБ на имейл адрес: abuse@bacb.bg или потърсете съдействие на телефон 02 9058 370 или на 0700 14 488.